Презентація проєкту ГО "Говори!"
Панельна дискусія
Фотозвіт
Презентація
Підсумки осіннього сезону виробничої практики
Zoom -зустріч
01.11.2024 відбулась зустріч онлайн завідувача ОРЦПІО Тетяни ВОЛОШИНОЇ з директорами ІРЦ щодо можливості взяти участь у проєкті TippyTalk UA ГО "Говори!". Одним із напрямів розвитку програми TippyTalk є онлайн-проект “TippyTalk на прифронтових територіях”. Його реалізація може підсилити роботу інклюзивно-ресурсних центрів у Запорізькій області.Про проєкт за покликанням
Просвітницька діяльність.
Фотозвіт
09.10.2024 Відбулась нарада директорів ІРЦ
“Підвищення кваліфікації педагогічних працівників ІРЦ”
Спікери: Тетяна ГУРА, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, доктор психологічних наук, професор; Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач ОРЦПІО; Наталія МАРКО, методист ОРЦПІО. Впродовж заходу були висвітлені питання підвищення професійної компетентності директорів та фахівців ІРЦ та надані рекомендації щодо оформлення замовлень на КПК, які відбуваються в КЗ “ЗОІППО” ЗОР за сприяння Державної служби зайнятості. У нараді взяли участь 37 осіб.
Участь Бердянського ІРЦ у педраді
Участь у КППС
17.09.2024р. в межах Тижня освіти дорослих – 2024 педагоги Бердянського ІРЦ взяли участь у вебінарі «Бізіборд - джерело формування та розвитку практичних умінь і навичок дитини з ООП», який був проведений обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти (завідувач Тетяна ВОЛОШИНА, методист Наталія МАРКО).
Презентації: https://drive.google.com/drive/folders/1cegAfBhltLcjD8dYxKNQGrcPZsWsrmlT
Практикум 12.09.2024 в межах Тижня освіти дорослих– 2024 Обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти був проведений практикум «Попередження професійного вигорання фахівців ІРЦ", який відвідали педагоги Бердянського ІРЦ разом з 97 педагогічними працівниками закладів освіти Запорізької та інших областей України.
Під час заходу учасники згадали походження терміну “професійне вигорання”; дізналися про його фази розвитку та ознаки; ознайомилися з діагностичними методиками, щодо виявлення рівня розвитку синдрому та його окремих складових; спільно (з використанням Zoom дошки) визначили причини проявів професійного вигорання та отримали практичні поради, які сприятимуть поліпшенню психоемоційного стану педагогів.
Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/134lFOSsfMukVenwytmBiAPa9p7In5k8X5nSIRFGYGdw/edit#slide=id.p1
Фотозвіт: https://photos.google.com/share/AF1QipOBRxBuK9-blk-TkYDNmYkBsmtM7bYrlYBTrMCoBMnE_VaquxMauR47k0bXcRrbgw?pli=1&key=LU5wNy1hT2RvSkc2MlRvZ3dPOHB2WVp1QVFld2N3
27-28.08.2024 Фахівці ІРЦ відвідали в онлайн-режимі традиційну серпневу веб-конференцію для педагогічних працівників «Вчені НАПН України – українським учителям» Національної академії педагогічних наук України, зокрема секцію «Особливості організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами».
26.08.2024 Фахівці ІРЦ взяли участь у щорічній Всеукраїнській освітній конференції «Серпнева–2024» Міністерства освіти і науки України.
22.08.2024 у межах «Серпневих студій 2024» фахівці Бердянського ІРЦ прийняли участь у вебінарі «Особливості організаційної, методичної, діагностичної та корекційно розвиткової роботи фахівців ІРЦ у 2024-2025 навчальному році», який був проведений обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти.
12.06.2024 педагоги Бердянського ІРЦ взяли участь у семінарі-нараді "Партнерство: умова досягнення успіху", організованому ОРЦПІО на базі КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР
З вітальним словом до присутніх звернувся Едуард ГУГНІН, доктор соціологічних наук, в.о. проректора з НМР КЗ «ЗОІППО» ЗОР, який оголосив подяки за сумлінне виконання професійних обов’язків, досягнуті результати та плідну співпрацю у справі розвитку системи інклюзивної освіти в Запорізькій області Тетяні ОЧЕРЕТНЮК, директору ІРЦ по Олександрівському району м. Запоріжжя, Богдану СІЧКАРЮ, директору ІРЦ по Шевченківському району м.Запоріжжя, Олені ГОЛОВКІНІЙ, директору КУ «ІРЦ» Кам'янської селищної ради Пологівського району, Ліані КОРОТКОВІЙ, директору КУ «ІРЦ» Оріхівської міської ради, Ірині СОКОЛОВІЙ, директору КУ «ІРЦ» Новомиколаївської районної ради. Про кадрове забезпечення ІРЦ розповіла Ірина СІГАКОВА, начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти КУ «ЦЕНТР ФСА» ЗОР. Ганна КУКУРУЗА, доктор психологічних наук, завідувач відділення психології розвитку ДУ «Інститут охорони здоров'я дітей та підлітків НАМН» президент Української асоціації раннього втручання презентувала доповідь «Послуга раннього втручання: можливості та особливості впровадження». Наталія ПЕТРУШИНА, лікар фізичної реабілітації КУ «ЗОСБД «Сонечко» ЗОР поділилася досвідом «Впровадження послуги раннього втручання на базі КУ «Запорізький обласний спеціалізований будинок дитини «Сонечко» ЗОР». Тетяна ВОЛОШИНА та Наталія МАРКО, завідувач та методист ОРЦПІО, оприлюднили результати анкетування «Аналіз статистичної інформації стану здійснення кваліфікованого супроводу та надання психолого-педагогічних послуг педагогічними працівниками ІРЦ мешканцям Запорізької області у період воєнного стану».
10 червня 2024 року педагоги Бердянського ІРЦ взяли участь в науково-методичному челенджі «Стратегії сприяння інклюзії в сфері безпеки та здоров'я», який проводився фахівцями кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ «ЗОІППО» ЗОР з нагоди відзначення 30 річниці Саламанської декларації.
Під час заходу були висвітлені важливи питання:- Вплив травми та її прояви у поведінці та навчанні дитини. Чк освітяни можуть підтримати дітей, які пережили травму;
- Про соціальний проєкт «Обійми для кожного, хто потребує»;
- Про безкоштовну платформу для навчання та розвитку дітей та дорослих;
- Відео цикл «Академія відповідального батьківства» та багато інших цікавих пропозицій.
_______________________________________________
28 травня 2024 року педагоги Бердянського ІРЦ взяли участь в онлайн-семінарі для територіальних громад, присвяченому основним викликам та можливим рішенням у сфері освітньої безбар'єрності.
Це четвертий з серії семінарів, які покликані дати лідерам громад більше знань та інструментів для реалізації політики безбар'єрності на локальному рівні, допомогти у плануванні та реалізації проектів з розбудови безбар'єрного простору у містах, селах та селищах України.Захід організовано у співпраці Радниці-уповноваженої Президента України з питань безбар'єрності та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України за підтримки проєкту Ради Європи "Посилення соціального захисту в Україні", що має на меті сприяння в наданні можливості користуватися підвищеним рівнем соціальних прав та соціального захисту.
- Вплив травми та її прояви у поведінці та навчанні дитини. Чк освітяни можуть підтримати дітей, які пережили травму;
- Про соціальний проєкт «Обійми для кожного, хто потребує»;
- Про безкоштовну платформу для навчання та розвитку дітей та дорослих;
- Відео цикл «Академія відповідального батьківства» та багато інших цікавих пропозицій.
Підведення підсумків роботи та визначення освітньої траєкторії на наступний рік
ради було проведено семінар для педагогічних працівників освітніх закладів міста та району:
“РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ІПР, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У 2023-2024 н.р."
Під час заходу було
- проаналізовано інформацію проведеного річного моніторингу та підбито підсумки роботи
команд психолого-педагогічного супроводу закладів освіти міста та району за 2023-2024
навчальний рік щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з
особливими освітніми потребами (фахівець (консультант) з психології Кідалова О.І.);
- висвітлено інформаційні матеріали щодо навчальної програми з підтримки людей, що горюють,
формування чіткого уявлення про те, як правильно надавати першу психологічну допомогу,
ознайомлення з тими правилами, які вчать нас, чого треба уникати під час надання психологічної
підтримки людям , що горюють.
Безкоштовний доступ до своїх навчальних матеріалів з програми "Shapes Of Grief"(«Форми горювання»)відзначеної багатьма нагородами програми, яка спирається на передові дослідження у цій сфері та має велику освітню цінність надає Ліз Ґлісон, ліцензована психотерапевтка і відома в Ірландії фахівчиня з горювання, (фахівець-консультант з логопедії Сєйтмємєтова О.О.)
Також у рамках постійного модуля семінарів «Обмін досвідом» виступили спікери від
ЗЗСО №№ 5,11 та ЗДО № 27 міста Бердянська, які яскраво на сучасному рівні презентували
інноваційні техніки проведення корекційно-розвиткових занять в онлайн-форматі з дітьми з ООП.
Підсумовуючи роботу семінару, хотілося б відмітити, що озвучення труднощів, презентація успіхів дали можливість
означити освітню траєкторію інклюзивного навчання у закладах освіти міста на наступний навчальний рік
Всеукраїнський науково-практичний семінар
25.04.2024 спеціалісти Бердянського ІРЦ взяли участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Стратегії функціонування інклюзивно-ресурсних центрів в умовах війни: нормативно-правові та організаційно-методичні аспекти».
Фасилітативна сесія
22.04.2024 відбулась фасилітативна сесія " Соціальна відповідальність як складова стратегії управління сучасним закладом освіти", присвячена ВСЕСВІТНЬОМУ ДНЮ ТВОРЧОСТІ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, в якій взяли участь педагоги Бердянського ІРЦ.
Спікер : Тетяна КРАВЧЕНКО, к.держ.упр., доц. кафедри менеджментуосвіти та психології КЗ "ЗОІППО"ЗОР.
22 .04.2024 у рамках Тижня психології кафедрою прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету було проведено загальноуніверситетський партнерський ворк - шоп "Соціальний та емоційний інтелект: чи мають значення?"(спікерки: Любов СПІВАК, професорка кафедри психології та Олена СТАРИНСЬКА, доцентка кафедри прикладної психології та логопедії), в якому взяли участь педагогічні працівники Бердянського ІРЦ.
На заході учасники мали можливість дізнатися про способи трансформування власних емоцій зі сфери несвідомого до свідомого, про наукові здобутки у сфері розвитку соціального та емоційного інтелектів, про те, які навички важливіші hard чи soft skills, потренуватися передавати свої емоції за допомогою слів та міміки.
Соціальний інтелект було розглянуто як пізнавальну специфічну здатність особистості, що забезпечує успішну взаємодію з людьми. Емоційний інтелект було охарактеризовано як сукупність ментальних здібностей, знань і компетенцій, що дають людині можливість успішно надавати раду у різних життєвих ситуаціях
19.04.2024 відбувся науково-практичний семінар «Інклюзія в освітньому процесі», організований Центральноукраїнським інститутом розвитку людини, Кіровоградським обласним інститутом післядипломної освіти імені Василя Сухомлинського, Інклюзивно-ресурсним центром №1 Кропивницької міської ради, Кропивницьким міським центром комплексної реабілітації та надання соціальних послуг для осіб з інвалідністю, в якому взяли участь фахівці Бердянського ІРЦ. Під час семінару обговорювались важливі аспекти впровадження принципів інклюзії в освітній процес, відбувся обмін досвідом та знаннями щодо створення доступного освітнього середовища.
«Аукціон творчих ідей»
12.04.2024 фахівцем (консультантом) Бердянського інклюзивно-ресурсного центру Тетяною ТХОРЕНКО у рамках успішної співпраці з Бердянським
державним педагогічним університетом було проведено «Аукціон творчих ідей». На заході здобувачі вищої освіти, які проходили волонтерську пропедевтичну практику на базі КУ «ІРЦ» БМР, презентували свої педагогічні наробки, відеоогляди дидактичних ігор власного виробництва, поділилися вмінням акумулювати передовий педагогічний досвід, удосконалити лінгвістичні, комунікативні, мовленнєві компетенції. Оцінювання робіт було проведено у форматі порад практикантам щодо створення індивідуального педагогічного стилю.
Також Тетяною ТХОРЕНКО за допомогою інтерактивного навчального застосунка Wordwall було розроблено та проведено тест-вікторину набутих знань щодо особливостей роботи ІРЦ. Такі заходи допомагають зробити наступний крок до педагогічної майстерності, підготувати нові енергійні фахові кадри, а студентам ефективно оволодіти системою професійних умінь.
НАВЧАЛЬНО - ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР ОРЦПІО
03.04.2024 директор та фахівці КУ ІРЦ БМР взяли участь у навчально - практичному семінарі ОРЦПІО “Аналіз річних звітів інклюзивно-ресурсних центрів Запорізької області”,
на якому спікери Тетяна ВОЛОШИНА, завідувач, та Наталія МАРКО, методист ОРЦПІО підвели підсумки звітування директорів ІРЦ за 2023 рік за такими розділами:
- Аналіз контингенту дітей з особливими освітніми потребами.
- Аналіз кадрового складу ІРЦ.
- Аналіз стану матеріально-технічного забезпечення ІРЦ
У заході взяли участь 72 педагогічних працівника ІРЦ м. Запоріжжя та області. Учасників привітали доктор соціологічних наук, в.о. проректора з науково-методичної роботи КЗ “ЗОІППО” ЗОР Едуард ГУГНІН та начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти ДОН Ірина СІГАКОВА.
2 квітня фахівцями Бердянського ІРЦ у рамках марафону з використання методів сенсорної інтеграції в системі роботи з дітьми з ООП було проведено вебінар
"Використання методів сенсорної інтеграції для покращення роботи м’язів артикуляційного апарату".
У заході взяли участь педагоги команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП міста Бердянська та його району, батьки дітей з ООП та здобувачі вищої освіти Факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти БДПУ.
Фахівець (консультант) з логопедії Олена Сейтмємєтова ознайомила учасників з методами сенсорної інтеграції, які дозволяють покращити корекційно-розвиткову роботу з дітьми з функціонально-мовленнєвими порушеннями.
Під час проведення заходу розкривалися важливі аспекти сенсорної інтеграції як структуризації відчуттів, важливість застосування її для корекції сенсорної дезінтеграція у дитини з розладами спектру аутизму. Також фахівці закцентували увагу на питаннях проблематики пропущення розпізнавання симптоматики РСА у дітей або підлітків з розладами шкільних навичок, інтелектуальними порушеннями та замаскування ознак або симптомів у дітей старшого віку чи підлітків захисними механізмами та/або сприятливим середовищем
Ділова зустріч
«Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Перегляд індивідуальної програми розвитку. Запитання та відповіді».
До участі в опитуванні було запрошено педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та батьків дітей, які навчаються в закладах освіти міста Бердянська та Бердянського району (інклюзивні групи/класи та педагогічний патронаж).
У разі потреби консультації фахівців КУ “ІРЦ” БМР учасники освітнього процесу закладів освіти міста Бердянськ та Бердянського району мають змогу заповнити наступну форму для запису на консультацію
Форма для запису на консультацію
Після реєстрації в зазначеній формі фахівці ІРЦ додатково зв'яжуться з бажаючими зручним способом, який буде зазначено в цій формі, для узгодження часу проведення консультації.
�� ВІЗІЯ СУЧАСНОГО ПСИХОЛОГО-
ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ��
Кожна дитина має право на якісну освіту та повноцінний розвиток. На заході обговорювалися та вдосконалювалися підходи до супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Цей захоплюючий захід сприяв розвитку нових ідей та вдосконаленню підходів до психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими
освітніми потребами!
12.02.2024 фахівці комунальної установи "Інклюзивно - ресурсний центр" Бердянської міської ради взяли участь в роботі круглого столу "Експертний діалог "Інклюзія+": робота ІРЦ в умовах війни".
Захід проводився з метою удосконалення діяльності ІРЦ та обміну досвідом щодо доступності та якості освіти для всіх учасників освітнього процесу за участі представників МОН.
Впродовж заходу було зроблено аналіз заповнення таблиць річного звіту на платформі АС-ІРЦ та розібрані контраверсійні питання. За підсумками обговорення, присутні дійшли консенсусу та напрацювали спільні позиції щодо звітування. У нараді взяло участь 31 педагогічний працівник.
24.11.2023 комунальною установою
«Інклюзивно-ресурсний центр» Бердянської міської ради було проведено
вебінар для педагогічних працівників закладів освіти міста Бердянськ на
тему: «Індивідуалізація навчання осіб з особливими освітніми
потребами, які перебувають на індивідуальній формі навчання
(педагогічний патронаж) або навчаються в інклюзивних класах/групах».
Мета: надання рекомендацій
закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи, обмін
досвідом.
Користуючись платформою «ZOOM»
та завдяки постійній співпраці, залученню педагогічних працівників, які
здійснюють психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми
потребами в закладах освіти міста було висвітлено наступні теми:
- визначення Індивідуальної програми розвитку
відповідно до законодавчих актів;
- головні завдання психологічного супроводу дитини з
особливими освітніми потребами;
- використання комплексу технологій у роботі з дітьми
з особливими освітніми потребами у початковій школі.
По завершенню заходу учасниками було визначено проблемні
питання та обговорено шляхи подальшої співпраці.
Особливу подяку команда КУ “ІРЦ” БМР виражає педагогічним
працівникам ЗЗСО № 5: Ганні БАЙДАЛІ
(практичний психолог) та Оксані БОБОШКО (асистент вчителя в інклюзивному
класі), які поділилися власним досвідом написання ІПР для учнів,
які навчаються на педагогічному патронажі та презентували комплекс технологій,
що використовують у своїй роботі з дітьми з особливими освітніми потребами у
початковій школі.
24.11.2023 керівник Бердянського Інклюзивно-ресурсного центру Тетяна Малуєва взяла участь у засіданні Ради роботодавців Бердянського державного педагогічного університету кафедри прикладної психології та логопедії спеціальності 016 «Спеціальна освіта»
на якому була обговорена спільна діяльність з метою підвищення якості вищої освіти та підготовки конкурентоздатних фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта. Під час заходу Тетяна Малуєва отримала подяку від декана Факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти.
21.11.2023 фахівці Бердянського ІРЦ взяли участь в лекції «Формування побутових навичок за допомогою обов’язків у підлітків та молоді з інвалідністю. Практичні поради та інструкції для батьків/опікунів»,
яку провела Наталя Лебець, спеціалістка з індивідуального технічного супроводу проєктів ГО "Бачити серцем", яка гармонійно розповіла про мистецтво маленьких кроків. Батьки та спеціалісти навчалися за зразком інструкції складати покроковий план виконання домашніх справ.
До прикладу фахівці Бердянського
ІРЦ склади послідовний план виконання домашньої справи «Розвішування мокрої
білизни»:
1.
Підготувати
сушарку
2.
Підготувати
прищипки
3.
Взяти
ємність для чистої білизни,
4.
Відкрити
пральну машинку
5.
По
одній дістати білизну
6.
Вирівняти
кожну річ
7.
Скласти
в ємність для чистої білизни
8.
Віднести
ємність до сушарки
9.
Повісити
кожну річ на сушарку
10. Прищепити річ прищипками
11. Повторити це з кожною річчю
12. Віднести ємність на місце
Лекція проводилася для батьків та спеціалістів, які працюють з дітьми /
підлітками / молодими людьми з інвалідністю.
Обов'язки є важливим компонентом щоденних побутових рутин для підлітків /
молодих людей з інвалідністю для зростання рівня їх відповідальності,
підвищення самооцінки, почуття потрібності у суспільстві та важливості свого
існування в родині та середовищі.
Обов'язки формуються на основі раніше набутих знань та базових умінь. При
регулярному виконанні обов'язків уміння переходять у наступну фазу - навички,
які вже можуть виконуватися автоматично та допомагати підлітку / молодій особі
з інвалідністю ставати більш самостійним / автономним членом родини /
суспільства.
Розглядалися такі питання:
✔️ Основні поняття та терміни (рутини, знання, уміння, навички, обов'язки
тощо);
✔️ Важливість правил поведінки та інструкція введення їх у рутини;
✔️ Основні стратегії створення ситуацій успіху підлітка / молодої людини з
інвалідністю;
✔️ Правило 5 "Т" для досягнення бажаного результату;
✔️ ТОП-5 кроків до успіху;
✔️ Легкі та дієві практичні вправи для засвоєння та подальшого використання
матеріалу лекції (написання правил, інструкцій, огляд прикладів).
10.11.2023 директор КУ “ІРЦ” Бердянської міської ради Тетяна Малуєва виступила на засіданні круглого столу “Лайфхаки від ІРЦ” , організованого Обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти (модератори: Тетяна Волошина та Наталія Марко) з нагоди Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку 2023, який об'єднав 413 освітян з різних куточків України (Київщина, Вінниччина, Львівщина, Кіровоградщина, Миколаївщина, Херсонщина, Івано-Франківщина, Донеччина, Запоріжжя та ін.). Впродовж заходу спікери - директори ІРЦ Запорізької області ділилися досвідом роботи у вирішенні питань, які цікаві великій спільноті фахівців ІРЦ, педагогічним працівникам закладів освіти та всім причетним до системного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП.
До прикладу фахівці Бердянського
ІРЦ склади послідовний план виконання домашньої справи «Розвішування мокрої
білизни»:
1.
Підготувати
сушарку
2.
Підготувати
прищипки
3.
Взяти
ємність для чистої білизни,
4.
Відкрити
пральну машинку
5.
По
одній дістати білизну
6.
Вирівняти
кожну річ
7.
Скласти
в ємність для чистої білизни
8.
Віднести
ємність до сушарки
9.
Повісити
кожну річ на сушарку
10. Прищепити річ прищипками
11. Повторити це з кожною річчю
12. Віднести ємність на місце
Лекція проводилася для батьків та спеціалістів, які працюють з дітьми /
підлітками / молодими людьми з інвалідністю.
Обов'язки є важливим компонентом щоденних побутових рутин для підлітків /
молодих людей з інвалідністю для зростання рівня їх відповідальності,
підвищення самооцінки, почуття потрібності у суспільстві та важливості свого
існування в родині та середовищі.
Обов'язки формуються на основі раніше набутих знань та базових умінь. При
регулярному виконанні обов'язків уміння переходять у наступну фазу - навички,
які вже можуть виконуватися автоматично та допомагати підлітку / молодій особі
з інвалідністю ставати більш самостійним / автономним членом родини /
суспільства.
Розглядалися такі питання:
✔️ Основні поняття та терміни (рутини, знання, уміння, навички, обов'язки
тощо);
✔️ Важливість правил поведінки та інструкція введення їх у рутини;
✔️ Основні стратегії створення ситуацій успіху підлітка / молодої людини з
інвалідністю;
✔️ Правило 5 "Т" для досягнення бажаного результату;
✔️ ТОП-5 кроків до успіху;
✔️ Легкі та дієві практичні вправи для засвоєння та подальшого використання
матеріалу лекції (написання правил, інструкцій, огляд прикладів).
19.10.2023
Фахівці інклюзивно - ресурсного центру Бердянської міської ради взяли участь у нараді «Аналіз висновків «Про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи» ІРЦ Запорізької області», яку проводили завідувач ОРЦПІО Тетяна ВОЛОШИНА та методист ОРЦПІО Наталія МАРКО .
Під час наради були розглянуті такі питання:- Алгоритм здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи в умовах ІРЦ.
- Особливості вивчення когнітивної та емоційно-вольової сфери особи.
- Особливості формування висновку.
Немає коментарів:
Дописати коментар