Організація освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами
у 2022-2023н.р.
ЯК ОТРИМАТИ ВИСНОВОК ІРЦ ДЛЯ ДИТИНИ З ООП НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ? - МОН НАДАЄ ІНСТРУКЦІЇ
Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
ДОВІДНИК "ТРАВМАТИЧНІ ПОДІЇ: ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ТА САМОДОПОМОГА"
Результати опитування педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та батьків дітей, які навчаються в закладах освіти міста та району (інклюзивні групи/класи та педагогічний патронаж)
Організація освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у 2022-2023н.р. |
Нормативно-правова
база
ПОСТАНОВИ
Постанова
КМУ № 957 від 15.09.2021 року "Про затвердження Порядку організації
інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти" Із
змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №
483 від 26.04.2022
Постанова
КМУ від 10 квітня 2019 р. № 530 "Порядок організації діяльності
інклюзивних груп у ЗДО" Із змінами,
внесеними згідно з Постановами КМ №
769 від 28.07.2021 №
483 від 26.04.2022
НАКАЗИ
Наказ
МОН від 28.02.2022р. № 274 "Про деякі питання організації
здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в
умовах воєнного стану в Україні"
ЛИСТИ
Лист
МОН № 1/9540-22 від 19.08.22р. "Щодо асистента учня (дитини) в закладах
освіти"
Лист
МОН №1/9530-22 від 19.08.22р. "Про
інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та
викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої
освіти у 2022/2023 навчальному році". Методичні
рекомендації 2022/23
Лист
МОН №
1/9105-22 від
10.08.2022р.
"Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.
р."
Щодо
забезпечення освіти осіб зособливими освітніми потребами № 1/6435-22 від
15.06.2022р.
Лист
МОН №1/23180-21 від 30.12.2021р. Про визначення рівня підтримки у дітей з ООП,
які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах
Лист
МОН № 1/21614-21 від 09.12.2021р. Про визначення рівня підтримки у зв’язку з
прийняттям постанови КМУ від 15.09.2021р. №957
- Методичні
рекомендації для закладів загальної середньої освіти щодо визначення
освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі закладів
загальної середньої освіти
- Методичні
рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій
(типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в
освітньому процесі
Психологічна
підтримка під час війни
Безпечне
освітнє середовище: як діяти вчителям під час занять при оголошенні сигналу
«повітряна тривога?»
Міністерством
освіти і науки України був розроблений алгоритм дій для вчителів у разі
проведення занять і увімкнення сигналів тривоги, що розроблений на основі
рекомендацій ДСНС України.
Юнісеф
запускає індивідуальні психологічні консультації для дітей і батьків
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом із Всеукраїнським громадським центром
«Волонтер» і за підтримки МОН запустили індивідуальні консультації для дітей,
батьків і опікунів у межах проєкту психологічної підтримки «Поруч». Проект
«ПОРУЧ» — це онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків та
батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи працюють для того, щоб
досвід кожного та кожної не залишився непереборною травмою на все життя. На
сайті проєкту «Поруч» розміщено форму реєстрації для отримання безоплатної
психологічної онлайн-консультації. Охочі мають заповнити анкету, що допоможе
організаторам проєкту краще зрозуміти запит і підібрати фахівця. Дані
залишаються конфіденційними, доступ до них отримує лише психолог, який
проводитиме зустрічі. У межах проєкту працюють фахівці, які пройшли спеціальне
навчання та мають досвід роботи з людьми, що пережили війну.
Методичні
рекомендації "Перша психологічна допомога. Алгоритм дій"
Команда МОН
створила методичні
рекомендації «Перша психологічна допомога.
Алгоритм дій» для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів
закладів освіти.
Поради для організації
інклюзивного навчання під час війни
Інститутом
спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
розроблено рекомендації щодо організації навчального процесу для дітей із
порушеннями зору, слуху та інтелектуального розвитку.
Педагогам:
організація інклюзивного навчання в умовах воєнного стану для дітей із
порушенням слуху
Група корекційних педагогів КЗО
«Криворізька спеціальна школа “Сузір’я” ДОР» розробила для педагогів
спеціальних закладів освіти практичні рекомендації щодо організації
дистанційного навчання в умовах воєнного стану для дітей із порушеннями слуху.
Психологічна
турбота про дітей під час військових дій
Серія
інформаційних матеріалів «Психологічна турбота від Світлани Ройз». На допомогу
батькам та вчителям створено відеоінструкції та інфографіки, які містять
рекомендації та практичні поради для батьків.
Підтримка
дітей: поради для вчителів
Вчителі відіграють важливу роль у профілактиці та зменшенні травматичного
стресу в дітей, бо є тими дорослими, яких вони поважають і до яких
прислуховуються. Фахівці Телеграм-каналу «Підтримай дитину»,
який заснований педагогами та дитячими психологами за підтримки МОН, продовжують
створювати прості рекомендації, які допоможуть підтримати дітей у складні часи,
а також поради для вчителів.
Цикл
онлайн-семінарів
Інститут
модернізації змісту освіти у співпраці з ГО «Ла Страда-Україна» за підтримки
Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) розпочали проведення циклу онлайн семінарів для
фахівців психологічної служби освіти щодо психологічної допомоги; технології
консультування; терапії під час переживання втрати та відновлення психолога
після роботи із учасниками освітнього процесу, які проживають горе.
Корисні
матеріали "Психологічна допомога під час
війни" від Обласного науково-методичного Центру психології та соціології
Запорізького інституту післядипломної педагогічної освіти
Немає коментарів:
Дописати коментар